06 mei 2018

Zwolle



Het Gelag

De waard, hij schonk de wijn, en dronken werden wij 
De waardigheid bewaarden we voor later
We klonken onze glazen, lonkten liefsten naderbij
De wijn was mooi, we dronken het als water

De aarde, die werd donker, klein en rond en blij
Elk aardig woord kreeg door zijn warmte waarde
De uitbater die schonk de wijn en dronken werden wij
Wat onze rare kronkels wel verklaarde

Met water ben ik klaar, die woorden die sprak zij
Dat water was een jaar of wat de ware
Maar ‘t is later nu en water, nu, dat is voor mij voorbij
Schenk nu, schenk nu alleen maar jonge klare

Of schenk je mooiste wijn, daarna ga ik dan naar de…
Naar de plek waar ik wil zijn, Is wat ze zei
Naar waarvoor ik mijn nuchterheid bewaarde
De waard hij schonk de wijn en dronken werden wij


En langzaam draait het water met de aarde


Geen opmerkingen:

Koudekerke

Wezen Hem ben ik in half mijn wezen  In heel mijn zijn ben ik zijn zoon Het leek mij lang vooral gewoon Maar sinds ik voor zijn...