04 maart 2018

Oslo


Onder de Noorse eik

Een Noorse eik in een witte wereld

Waar zomers paarden schuilen voor de zon
Maar kale kou het van de warmte won
Het lichtst waren de vlokken van bevroren water
——
Een Noorse eik in de grijze wereld

En in die kou daar vond ik jou
Niet wetend wat het worden zou
De lichtsten waren jij en ik, of was dat later?
Een Noorse eik in een zwarte wereld

Met twintig schimmen starend naar de boom
Muziek klonk, warm, en zacht, en loom
En als je goed kijkt, zie, dan staat er

Een Noorse eik wijzend op de wijde wereld

Met takken, strekkend uit naar alle kanten
Geef me je hand, vergeet de wanten
Jij houdt me warm, zoals je staat daar,
Onder de Noorse eik.

Geen opmerkingen:

Koudekerke

Wezen Hem ben ik in half mijn wezen  In heel mijn zijn ben ik zijn zoon Het leek mij lang vooral gewoon Maar sinds ik voor zijn...