12 maart 2018

Voorschoten


2 x VIRM, 12 baks

Roestig staal verhaalt van grote dromen
Van niet meer hier te zijn, maar op een and’re plek
Waar de lijnen ooit eens samen zullen komen

Suizend tot glans gewalst door flens en wielen 
Rammend gaan die over strakke lassen
En dragen hier nu meer dan duizend zielen

De wielen rollen, samen bijna honderd rond
Sluiten ze de lijnen kort met glimmend vette assen
Dat dit ooit niet bewegend stil daar stond

Grafiet is stromend koper aan het poetsen
Niets zal ooit weten dat zij hun bestaan en gaan hier danken 
Aan hen die roest en smeer ophoesten 
Aan hen die vonken hebben in hun ogen
Gesloten zien die steeds het helderst
Hoe lijnen soepel vloeien naar de bogen

Hier nu, daar net, nooit zijn daar waar je bent
Duizend zielen in de banken
In blind vertrouwen naar plekken nooit gekend



Geen opmerkingen:

Koudekerke

Wezen Hem ben ik in half mijn wezen  In heel mijn zijn ben ik zijn zoon Het leek mij lang vooral gewoon Maar sinds ik voor zijn...