25 maart 2018

Malaga



Fractured

The photons that you see here,
They wandered through the sun;
Could be a million years
Before the light broke free

Now seven minutes later
These waves enlighten me:
I see the glass is fractured
But it never came undone
------------
Like the lighthouse in the distance, the sun has sent its rays
and shows us that indeed the glass is bust
Although we might be broken, we still will find our ways
In light we walk, in warm photonic dust



Voor vertaling zie ↓ opmerking

1 opmerking:

Ecdysis zei

Scherven

Loop om de scherven
Nee, sta nu stil, al is het maar voor even
Kijk door die scherven
En kijk hier naar de stad, de mensen en het leven

Vijfhonderd tellen terug, toen vond dit licht een weg te stralen
Los van de zon na een miljoen jaar er binnen rond te dwalen
En in die zomerse fotonen lopen wij, hier, met zijn allen
De scherven zitten los, nu, maar ze zijn nog niet gevallen

Loop om de scherven heen
Nee, sta hier stil, al is het maar voor even
Kijk door die scherven heen
En kijk nu naar de stad, de mensen en het leven

Koudekerke

Wezen Hem ben ik in half mijn wezen  In heel mijn zijn ben ik zijn zoon Het leek mij lang vooral gewoon Maar sinds ik voor zijn...